Charcot Ayağı (Diyabetik Ayak)

Charcot Ayağı, önemli sinir hasarı (nöropati) olan insanlarda ortaya çıkabilecek ayaktaki kemiklerin zayıflamasına neden olan bir durumdur. Kemikler kırılmaya yetecek kadar zayıflar ve yürümeye devam ettikçe ayak sonunda şeklini değiştirir. Bozukluk ilerledikçe, eklemler çöker ve ayak anormal bir şekil alır.

Charcot ayağı ciddi deformite, sakatlık ve hatta ampütasyona neden olabilecek ciddi bir durumdur. Ciddiyeti nedeniyle, genellikle nöropatiyle ilişkili bir hastalık olan diyabetli hastaların önleyici tedbirler almaları ve belirtiler veya semptomlar ortaya çıkarsa derhal bakım almaları önemlidir.

Charcot Ayağının Nedenleri

Charcot ayağı, hissi ve sıcaklık, ağrı veya travma hissetme yeteneğini azaltan nöropatinin bir sonucu olarak gelişir. Azalan his nedeniyle, hasta yürümeye devam edebilir – bu da yaralanmayı daha da kötüleştirir. Nöropatisi olan kişiler (özellikle uzun süredir sahip olanlar) Charcot ayağını geliştirme riski altındadır. Ek olarak, Aşil tendonu sıkı olan nöropatik hastaların Charcot ayağı geliştirme eğilimi gösterdiği gösterilmiştir.

Charcot Ayağı Belirtileri

Charcot ayağı, diyabetik ayak hastalığının belirtileri şunları içerebilir;

• Dokunma sıcaklığı (etkilenen ayak diğerinden daha sıcaktır)
  • Ayakta kızarıklık
  • Bölgede şişme
  • Ağrı veya ağrı

Charcot Ayağı Tedavisi

Charcot ayağı için tedavi planını takip etmek son derece önemlidir. Bunu yapmamak, ayak parmağı, ayak, bacak veya yaşam kaybına yol açabilir. Charcot ayağı için cerrahi olmayan tedavi aşağıdakilerden oluşur;

İmmobilizasyon; Ayak ve ayak bileği Charcot’un erken aşamasında çok kırılgan olduğundan, zayıflamış kemiklerin kendilerini onarabilmesi için korunmaları gerekir. Ayağın daha fazla çökmesini önlemek için tam ağırlıksız taşıma gereklidir. Cerrah bunun güvenli olduğunu belirleyene kadar hasta etkilenen ayak üzerinde yürüyemez. Bu süre zarfında hastaya dökme, çıkarılabilir bir bot veya destek takılabilir ve koltuk değneği veya tekerlekli sandalye kullanması gerekebilir. Kemiklerin iyileşmesi birkaç ay sürebilir, ancak bazı hastalarda oldukça uzun sürebilir.

Özel ayakkabı; Kemikler iyileştikten sonra hastanın günlük aktivitelere dönmesini sağlamak ve aynı zamanda Charcot ayağının tekrarlanmasını, ülser gelişimini ve muhtemelen ampütasyonu önlemek için özel eklemeli ayakkabılar gerekebilir. Önemli deformitesi olan vakalarda, destekleme de gereklidir.

Etkinlik değişikliği; Her iki ayağın tekrarlayan travmasını önlemek için aktivite düzeyinde bir değişiklik gerekebilir. Bir ayağında Charcot bulunan bir hastanın diğer ayağında gelişme olasılığı daha yüksektir, bu nedenle her iki ayağı korumak için önlemler alınmalıdır.

Ameliyat Ne Zaman Gereklidir?

Bazı durumlarda, Charcot deformitesi ameliyatın gerekli olacağı kadar şiddetli hale gelebilir. Vakaya göre ameliyat için uygun zaman ve uygun prosedür belirlenecektir.

• sevil
    Gönderen 15:32h, 02 Haziran

merhaba benim babamin ayagi boyle ne yapacagimizi bilmiyoruz yardimci olursaniz sevinirim fotoraflari size yollaya bilirmiyim