Kübital Tünel Sendromu

Kübital tünel sendromu, dirseğin iç kısmındaki kübik tünelden (kas, bağ ve kemik tüneli) geçen ulnar sinir yaralandığında ve iltihaplandığında, şiştiğinde ve tahriş olduğunda ortaya çıkar. Kübital tünel sendromu, dirseğinizdeki “komik kemiğe” çarptığınızda hissettiğiniz acıya çok benzeyen ağrıya neden olur. Dirsekteki “komik kemik” aslında ulnar sinir, dirseği geçen bir sinirdir. Ulnar sinir boynunuzun yanından başlar ve parmaklarınızda biter.

Kübital Tünel Sendromu Nedenleri

Kübital tünel sendromu, bir kişi dirsekleri sık sık (çekerken, uzanırken veya kaldırırken), dirseklerine çok eğildiğinde veya bölgede bir yaralanma olduğunda ortaya çıkabilir. Artrit, kemik mahmuzları ve dirseğin önceki kırıkları veya çıkıkları da kütalik tünel sendromuna neden olabilir. Birçok durumda nedeni bilinmemektedir. Kübital tünel sendromunun belirtileri nelerdir? Kübital tünel sendromunun en yaygın belirtileri şunlardır: Elde veya halkada uyuşma ve karıncalanma ve özellikle dirsek büküldüğünde küçük parmak Geceleri uyuşma ve karıncalanma El ağrısı Etkilenen kol ve eldeki kas güçsüzlüğü nedeniyle zayıf kavrama ve sakarlık Dirseğin iç kısmında ağrıyan ağrı Kübital tünel sendromunun semptomları, golfçü dirseği (medial epikondilit) dahil olmak üzere diğer sağlık koşulları veya sorunları gibi görünebilir. Teşhis için her zaman bir sağlık uzmanına danışın.

Kübital Tünel Sendromu Tedavi Yöntemleri

Kübital tünel sendromu için en etkili tedavi, soruna neden olan aktiviteyi durdurmaktır. Tedavi şunları içerebilir:

• Dirseği bükme gibi durumu ağırlaştıran herhangi bir aktiviteyi dinlenme ve durdurma
  • Geceleri giyilen atel veya köpük dirsek desteği (hareketi sınırlamak ve tahrişi azaltmak için)
  • Dirsek pedi kullanma (sert yüzeylerden kronik tahrişe karşı koruma için)
  • Antienflamatuar ilaçlar (ibuprofen veya naproksen gibi)
  • Sinir kayma egzersizler

Yukarıdaki konservatif tedavi yöntemleri ile semptomlar önlenemez ise cerrahi müdahale gereklidir.