Omuz Hastalıkları Çeşitleri

Omuzda yapılan sert darbe ve fazla zorlama nedeniyle, omuz hastalıkları meydana gelmektedir. Omuzda bulunan ağrılar daha ciddi bir hastalığında habercisi olabilmektedir. Omuz eklemi vücutta ki en hareketli eklemdir. Humeral baş ve glenoidden oluşur. Tüm eklemlerde olduğu gibi omuz ekleminde de, sinovial sıvı üreten eklem kapsülü ile içinde yer almaktadır. Bu sıvı eklemin sürtünmesini azaltmaktadır, eklem kıkırdağını destekler ve eklem stabilitesini artırır.

Omuz Çıkıkları

Omuz ekleminde ki böylesi bir hareket aralığı, omuzdaki kemiklerin bağlantısının kopması veya ayrılması olasılığını, diğer eklemlerin kemiklerine göre daha yüksek hale getirir.
Eklem, iki veya daha fazla kemiğin kesiştiği yerlerdir. Çıkık, eklemlerde oluşan, kemiklerin eklemler ile birleştiği uçlarının normal konumlarından zorlanarak çıktığı bir yaralanmalardır. Bu yaralanma, ekleminizi geçici olarak deforme eder ve hareketsiz hale getirir, ani ve şiddetli ağrı ile sonuçlanabilir.

Omuz Sıkışma Sendromu

Genellikle ilk başlarda sıradan bir ağrı ve adalelerde hafif bir güç kaybı vardır. Omuz hareket kısıtlılığı ve baş üzeri hareketlerde ağrı daha sonra başlar. Bursitis te orta-ileri derecede ağrı ve hareket kısıtlılığı vardır. Tendinitte ise bazı kesin pozisyonlarda keskin bir ağrı olur. Tekrarlayıcı tendinit atakları rotator manşon yırtığına sebep olabilir.

Omuz Kireçlenmesi

Omuz kireçlenmesi, omuz eklemi diz ve kalça ekleminden sonra kireçlenmeden ardından en çok etkilenen eklemdir. Omuzda iki eklem bulunmaktadır. Bu eklemler asıl omuz eklemi, kol kemiği ve kürek kemiği arasında  bulunan glenohumeral denilen eklemlerdir. Kemik başını yuvada tutan kaslar ve yumuşak dokulardır. Kolu aşağıya yukarıya, yan tarafa, vücudun karşısına ya da sırta doğru uzatmaya yardımcı olur. Normal olarak bilye başı içinde bulunan yuvada rahat kayar ve hareketini yapar. Çünkü eklemi meydana getiren kol kemikleri yumuşak yapıda kıkırdak dokuyla korunmaktadır. Ayrıca eklemin sinoyyum denen dokuyla kaplı olması da bunda etkili