Tedaviler

ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ TEDAVİLER

Ortopedi ve Travmatoloji Merkezimizde, özellikle diz ve kalça protezleri cerrahisinde her türlü girişimi gerçekleştirebilen uzman doktorlara sahiptir. Merkezimiz uygulamalarını dünyadaki ortopedik gelişmeleri yakından takip ederek gerçekleştirmektedir. Spor yaralanmaları alanında, günümüzün son teknolojisini merkezimizde kullanmaktayız. Bağ yaralanmaları, meniscus yırtıkları, omuz ve ayak bileği travmaları alanında uzman doktorlar tarafından tedavi edilmektedir. Gelişmiş teknikler ile cerrahi sonrası ağrının kontrolü ve hastanın rehabilitasyonu ile de çok daha iyi sonuçlar alınmaktadır.

Diz ve Eklem Protezi

Diz eklemi uyluk,kaval ve diz kapağı kemiklerinden meydana gelir. Bu kemiklerin uç kısımları kıkırdak doku kaplıdır ve kireçlenme diye isimlendirilen hastalıkta kıkırdak doku bozulur. İşlevini yapamaz duruma gelir. Bir süre sonra tamamen kaybolarak kemikler diz hareketi esnasında birbiri üzerine binerek sürtünürler ve kemik dokuda yavaş yavaş şekil değiştirerek eklem hareketlerinin kısıtlanmasına ve şiddetli ağrı duyulmasına neden olur.

Kalça Eklemi Protezi

Ağrılı ve sertleşmiş bir kalça günlük basit hareketlerinizi bile etkileyebilir. Yıllar geçtikçe istirahat halinde gelen ağrılar uyku düzeninizi dolayısıyla ruhsal yapınızı da bozabilir. Oysa yapılacak operasyonla bu ağrılı ve hareketleri kısıtlanmış olan kalçanızın normal haline dönmesi mümkündür. Bu operasyon, bozulmuş olan eklem yüzeyleriniin aynı görevi yapacak özel malzemelerden üretilmiş, total kalça protezi adını verdiğimiz malzeme ile değiştirilme işlemidir.

Artroskopik Cerrahi

Eklemlere 0.5 cm’lik kesiler ile girilen ve özel aletler kullanılarak yapılan ameliyatlara Artroskopik Cerrahi denir. En çok diz eklemine artroskopik cerrahi uygulanır. Son yıllarda kalça eklemi patolojilerinde, arka ayak cerrahisinde, omuz ekleminin çeşitli hastalıklarında ve yaralanmalarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Artroskopik cerrahi yapılırken doku zedelenmesi en düşük seviyede olup iyileşme çok çabuk gerçekleşmektedir.

Kalça Kireçlenmesi

Kalça kireçlenmesi 50 yaş civarında kalça ağrıları ile kendini gösteren bir hastalıktır. Sebebi belli değildir. Doğuştan kalça çıkığı veya kalça gelişim bozukluğu olan kişilerde çok daha erken yaşlarda ortaya çıkabilmektedir. Hastalığın başlangıç dönemlerinde yorgunluk ağrıları görülür. Daha sonra ağrılar otururken veya yatarken de hissedilmeye başlar. Eklem hareketleri gün geçtikçe kısıtlanır ve hastalar ayaklarına uzanmakta zorluk çekmeye başlar. Yürüme mesafresi kısalır.

Ayak Bileği Cerrahisi

Ayak bileği cerrahisi topuk kırıkları, düz tabanlılık, halluks valgus, morton nöroma gibi hastalıkları kapsamaktadır. Yapılan cerrahi işlemler uzman ortopedi doktorları tarafından çok yüksek oranda başarıyla tamamlanmaktadır.

Düz Taban

Ayak, öne doğru her basışta topuktan önüne doğru esneme yapar ve vücudun yaylanma hareketine destek verir. Bu hareketi sağlayan, ayağın iç kısmında bulunan kavistir. bu kavisin olmayışı veya yetersiz oluşuna düz tabanlık denir.

Halluks Valgus

Normalde ayak aksına paralel, düz durması gereken ayak başparmağımız, Halluks Valgus’ta ikinci parmağa, diğer bir deyişle ayak dış tarafına doğru yön değiştirir ve döner. Bu durumda, ayak başparmağımızın biraz yukarısında bir şişlik oluşur

Morton Nöromo

Morton nöroma ayağın ön kısmının oluşan ağrılı bir hastalıktır.  Sıklıkla 3 ve 4. Tarak kemikleri arasındaki sinirin sıkışması ve kalınlaşması sonrası oluşan ağrılara morton nöroma denir. Kadınlarda erkeklere oranla 8-10 kat daha fazla görülür.

Skolyoz Cerrahisi

Skolyoz cerrahisi, eğilmiş omurları düzgün bir şekilde dizip birbirine kaynatma ameliyatıdır. Kaynama ardından bölgede tek bir kemik (omur) gibi hareket edebilir. Genelde 45-50 derecenin üzerinde olan eğrilikler ergenlik bitip büyüme tamamlansa bile ilerlemeye devam eder.

Bel Fıtığı

Bel fıtığı, bel bölgemizde bulunan omurgaların arasındaki disk eklemlerinin zamanla hasar görmesi nedeniyle ortaya çıkar. Yaşlandıkça azalan ve omurların hareket imkanını sağlayan sıvının azalması fıtık problemini de beraberinde getirir

Kifoz Tedavisi

Kifoz, Kamburluk ve omurganın arkaya doğru eğrilmesi ile ortaya çıkar. Yandan bakıldığı zaman omurganın, göğüs arkasında bulunan beşinci, altıncı ve yedinci sırt omurları civarında, doğal olarak ileriye doğru eğrilmiş olduğu görülür.

Omurilik hastalıkları

Omurilik, Çevresel sinir sistemi ve beyin arasındaki iletişimi sağlar, beyinden iletilen komutlara kas ve iç salgı bezlerine ulaştırır, sürtekli gerçekleştirilen hareketler ilk olarak beyin tarafından kontrol edilir, sonrasında bu görevi omurilik üstlenir.