Yetişkin Kifozu Tedavisi

“Kifoz” kelimesi omurgada eğriliği tanımlar. Torasik omurganın kavisli olması gerekir ancak bir kişinin torasik omurgasındaki eğri 40 ila 45 dereceden fazla ise bu durum anormal  veya omurga deformitesi olarak kabul edilir. Yetişkin kifozu, sırtınızdaki küçük değişikliklerden şiddetli deformite, sinir problemleri ve kronik ağrıya kadar değişen semptomlara ve şiddet derecelerine sahip olabilir.

Yetişkin Kifozu Tedavi Yöntemleri

Yetişkin kifozunun çeşitli tedavi seçenekleri vardır. Yaygın olarak önerilen konservatif tedavi şunları içerir: ilaçlar, egzersiz ve omuriliği desteklemek için bazı diş telleri. Omurga cerrahisi, ilgili riskler nedeniyle her zaman en son tedavi seçeneği olacaktır.

• Kifozla birlikte Osteoporoz varsa, osteoporoz tedavisi dejeneratif kifozun ilerlemesini yavaşlatabilir. Osteoporoz tedavisi şunları içermektedir: Kalsiyum ve D vitamini alımını arttırmak, hormon replasman tedavisi ve ağırlık kaldırma egzersizleri.
  • Omurga desteğinin kullanımı ağrınızı hafifletebilir. Bununla birlikte, yetişkinlerde, omurganın düzeltilmesini sağlamaz. İskelet olgunluğuna eriştiğinizde, destekleme, önleme yerine ağrı kesici için kullanılır. Bacaklarınızın uzunluğunda bir fark varsa (veya skolyoz biraz çarpık yürümenize neden oluyorsa), ortez adı verilen özel ayakkabı ekleri veya basit bir ayakkabı kaldırma sırt ağrınızı azaltabilir.
  • Fizik tedavi ve egzersiz yetişkin kifozunun önemli bir parçasıdır. İyi tasarlanmış bir egzersiz programı birçok hastada ağrı kesici olabilir.
  • Kifozun etkilerine karşı koyan dik duruşu korumak için doğru vücut mekaniğini öğrenmek
  • Yüzme gibi düzenli sarsıntısız egzersizler yapmak
  • Günlük germe egzersizlerinizi yapmak

Yetişkin Kifozun Cerrahi Tedavisi

Yetişkin kifoz cerrahisi beraberinde bazı riskler taşır. Bu nedenle,  beklenen fayda riskten çok daha fazla olduğunda ameliyat önerilir. Aşağıdaki durumlarda ameliyat önerilebilir:

• Ağrı – Ameliyatın en yaygın nedeni, artan kronik rahatsızlık için ağrının giderilmesidir. Yetişkin kifoz ameliyatlarının çoğu, şiddetli ağrıyı hafifletmek için yapılır.
  • Eğrinin İlerlemesi – Kifoz deformitesinin ilerlemesi, cerrahiyi düşünmenin bir başka nedenidir. Eğrilik kötüleşmeye devam ederse, ameliyat önerilebilir.

Cerrahi işlemler

Yetişkin kifozu ameliyat gerektirdiğinde, birçok farklı prosedür önerilebilir. Her bir kifoz vakası biraz farklıdır ve her biri optimal sonuçlar için çok özel bir yaklaşım gerektirebilir. Sadece omurganın düzeltilmesi için değil, kifozun getirdiği sorunları çözmek için cerrahi önerilmektedir. Yetişkin kifozu için çoğu cerrahi prosedürün amaçları:

• Deformiteyi azaltmak (omurgayı olabildiğince düzeltmek)
  • Deformitenin ilerlemesini durdurmak
  • Sinir ve omurilikteki basıncı kaldırmak
  • Sinir ve omuriliği daha fazla hasara karşı korumak